V noci ze dneška na zítřek, konkrétně 22.6.2016 v 0:30 ráno středoevropského letního času, dojde k odstávce serveru a všech přidružených služeb a jeho přesunu zpět na naše původní železo. Předpokládaná doba odstávky jsou až 2 hodiny vzhledem k tomu, co všechno je nutné v průběhu přesunu udělat a průběžně ověřovat.
Postup bude zhruba následující:
- 0:30 vypnutí serveru
- změna DNS záznamu play.ice-wow.eu (CNAME), aby neodkazoval na temp.ice-wow.eu (dočasné umístění), ale na server.ice-wow.eu (naše mašina v pevném umístění)
- provedení aktuální zálohy všech databází
- přesun zapakovaných databází po síti z dočasného umístění na pevné
- natažení databází do čistého prostředí na našem stroji (tento a předchozí krok bude trvat asi nejdéle ze všech)
- změny v nastavení emulátoru, ověření celistvosti databáze
- spuštění emulátoru pouze pro GMs, zběžný test funkcionality
- spuštění pro veřejnost
Již proběhly nějaké přípravy spojené s přesunem zpět, server s vyměněnými součástkami byl otestován všemi možnými stress testy a zdá se být vše v pořádku. Také proběhl upgrade bezpečnostní politiky a diagnostické stránky s ní spojené, upgrade systému, upgrade sady kompilátorů GCC na verzi 6.1.1 (což přineslo spousty věcí pro vývojáře, jako např. lepší chybové výstupy, podporu dalších vychytávek novějších standardů jazyka C a C++, ale i podstatně kratší čas kompilace - z původních 35min na plný rebuild jsme se dostali na 14min; délka minimální rekompilace, tedy např. jeden soubor zůstává na max. 2min), update knihovny alokátorů jemalloc na verzi 4.2 a úpravy v emulátoru s tím vším spojené.