Nový bugtracker / New bugtracker

frg
Posts: 836
Joined: 18 Jan 2012, 17:50

Nový bugtracker / New bugtracker

Postby frg » 24 Dec 2013, 16:04

(česká verze bude snad brzy, dobrovolní překladatelé vítáni)

I'd like to introduce our new bug tracking system - Bugzilla. You can find it at http://icewow.pilsfree.net/bugzilla/ (or using https - https://icewow.pilsfree.net/bugzilla/ , see viewtopic.php?f=49&t=13087 ).
It's not as "pretty" as most modern web stuff, but it's highly functional, customizable and the most widely used and know bug tracking system (also the oldest still active one).

Some important information regarding Bugzilla:
  • it is email-based, eg. email is your unique identifier and can be seen by other registered users, so choose an email address/service with a good spam protection (as "open a new account" bugzilla page recommends)
  • it is mostly tailored to "power users" and makes extensive use of email - you can add yourself to CC list of any bug, any new updates to a bug will be mailed to you if you happen to be an assignee in said bug, etc. -- that might be a great way to keep track of bugs you're interested in (if you know how to use email filters), but can also result in a lot of spam. It is therefore possible to disable all such mail on your Preferences page, Email preferences, "Disable All Mail" button (+ submit the action below it).
  • it comes in two languages, English (default) and Czech, switchable in the top right corner - unfortunately, only the UI itself is translated, not products/components and their description, so in order to properly categorize a new bug, you still need to understand English
  • it can be accessed read-only even when you're not logged in
  • ... read the official Bugzilla docs if you want to know more :)
You may have noticed that there's no default bug list - this is intentional. A bug tracking system should not have such list as it tends to make people think they need to stay "on top" of some list, when in fact no such list exists! If you want to make a bug list for yourself, use Search (Advanced Search) and define the criteria you deem to be important. You can then save the search via the "Remember search as ..." button and recall it again using a link in the footer of any Bugzilla page (the My Bugs saved search is there by default, as an example).

Please use common sense when reporting bugs and see the basic bug writing guidelines ( http://icewow.pilsfree.net/bugzilla/pag ... iting.html ), also please use Search to look for duplicates before reporting a new bug - chances are that somebody else has already reported it. You are still allowed to set the severity field, but - please - think twice before using something else than "normal", if there are many bugs with high severity, then the field essentially loses its meaning.

Happy bug hunting!

Gregory
Core Developer
Posts: 4921
Joined: 20 Sep 2009, 14:51
Location: near Pilsen
Contact:

Re: Nový bugtracker / New bugtracker

Postby Gregory » 24 Dec 2013, 17:43

Překlad:

Rád bych vám představil náš nový bugtracker systém - Bugzilla. Je přístupný na adrese http://icewow.pilsfree.net/bugzilla/ (případně přes https - https://icewow.pilsfree.net/bugzilla/ , viz viewtopic.php?f=49&t=13087 ).
Není tak "krásný", jako většina moderních webů, ale je vysoce funkční, přizpůsobitelný a nejčastěji používaný bug tracking systém (a také nejstarší stále aktivní).

Důležité informace o Bugzille:
  • je email-based, tedy email je váš unikátní identifikátor a ostatní uživatelé ho mohou vidět, takže použijte emailovou adresu/hosting s dobrou ochranou proti spamu (jak registrační stránka bugzilly doporučuje)
  • je navržena pro "power users" a využívá hodně e-mailů - můžete se přidat do CC seznamu kteréhokoliv bugu, jakékoliv úpravy ticketu vám budou poslány na mail pokud máte daný bug přiřazen, atd. -- to může být dobrá cesta k udržení vaší informovanosti, pokud se o stav bugu zajímáte (speciálně pokud umíte používat filtry v emailu), ale také může vyústit v hodně spamu. Pak je možné zakázat veškeré maily v záložce Nastavení, Nastavení e-mailu, "Zakázat Všechny Maily" (+ potvrdit tlačítkem níže).
  • U nás je k dispozici ve dvou jazycích - anglicky (výchozí jazyk) a česky, přepínatelně v pravém horním rohu - bohužel je přeloženo jen uživatelské rozhraní, ne produkty/komponenty a jejich popis, takže pro správné založení bugu stále potřebujete aspoň trochu umět anglicky
  • je dostupná pouze pro čtení, když nejste registrováni/přihlášeni
  • ... pokud chcete vědět víc, přečtěte si oficiální dokumentaci Bugzilly :)
Mohli jste si všimnout, že není přítomen žádný výchozí seznam bugů - to úmyslně. Bug tracking systém by ani neměl mít žádný takový seznam, protože to dává lidem pocit, že musí být "navrchu seznamu", aby byli vidět. Zde žádný takový seznam není! Pokud si chcete vyrobit soukromý seznam, použijte Vyhledávání (Pokročilé vyhledávání) a definujte si kritéria, která považujete za důležitá. Poté si můžete tento filtr uložit pomocí tlačítka "Zapamatovat hledání jako ..." a znovu ho kdykoliv vyvolat pomocí odkazu v patičce kterékoliv stránky bugtrackeru (uložený filtr "Mé požadavky" je zde jako výchozí, jako příklad).

Prosíme, použijte selský rozum při zakládání bugů a pokuste se následovat obecná pravidla hlášení ( http://icewow.pilsfree.net/bugzilla/pag ... iting.html ), také prosím použijte Hledání pro ověření, zdali tento bug už někdo nenahlásil - někdo už stejný problém nahlásit mohl. Stále můžete jako uživatelé nastavit pole "Závažnost", ale - prosím - dvakrát se zamyslete předtím, než použijete něco vyššího než "normal", pokud bude mnoho bugů s vysokou závažností, pak pole ztrácí svou podstatu a ztratí svou vypovídací hodnotu.

Happy bug hunting!

frg
Posts: 836
Joined: 18 Jan 2012, 17:50

Re: Nový bugtracker / New bugtracker

Postby frg » 24 Dec 2013, 21:43

Rád bych využil prvních reportovaných bugů pro ukázání pár tipů, jak lépe hlásit bugy:
  • bug #3: předmět "Shaman - Searing Totem" je sice pěkný, ale tento spell může mít postupem času několik různých nesouvisejících bugů, proto je lepší stručně a přesně popsat konkrétní problém -- změnil jsem tedy předmět na "Searing Totem nepreferuje target s Flame Shock / Stormstrike" a v políčku "Class" vybral "Shaman", protože se jedná o spell specifický pro určitou class
  • bug #4: v podstatě to stejné
Neberte to prosím jako negativní kritiku, jen jsem chtěl poukázat na to, jak lépe a výstižněji pojmenovávat bugy - daleko lépe se potom mohou developerové orientovat v seznamech bugů. :)

Také mějte na paměti, že bug tracking systémy nejsou fórum - není třeba uvádět věci jako rasu/class nebo stav bugu v předmětu, na tohle slouží dodatečná políčka - developer si potom může snadno vyhledat třeba "všechny nepotvrzené spell bugy u shamana", aniž by musel číst všechny předměty ručně.

frg
Posts: 836
Joined: 18 Jan 2012, 17:50

Re: Nový bugtracker / New bugtracker

Postby frg » 25 Dec 2013, 15:19

Přeložil jsem popisy kategorií, http://icewow.pilsfree.net/bugzilla/des ... 20Emulator , snažil jsem se používat slovník "wowkařů", tedy ne všechny anglické pojmy jsou přeloženy. Ale snad tomu budete rozumnět.

Bohužel (jak jsem psal dříve), není možné zobrazovat jen českou verzi pro CS jazyk / jen anglickou verzi pro EN jazyk, budou tam prostě obě.

frg
Posts: 836
Joined: 18 Jan 2012, 17:50

Re: Nový bugtracker / New bugtracker

Postby frg » 30 Dec 2013, 13:34

Jak hlásit závažné / zneužitelné bugy:

Při zadávání nového bugu (požadavku) si vlevo nahoře rozklikněte "Zapnout pokročilé zobrazení" ("Show Advanced Fields"), vyplňte bug a před odesláním zaškrtněte "Internal group for use by GMs" těsně nad tlačítkem "Uložit Požadavek" ("Submit Bug"). To způsobí, že bug bude viditelný jen pro vás (jakožto reportéra) a GM. A případně další zainteresované lidi, které explicitně uvedete v CC listu ("Kopie").

Nastavení viditelnosti "jen pro GM" už po vytvoření bugu nebudete moci měnit! (GM mohou)

===========

How to report critical / exploitable bugs:

While entering details for a new bug, click on "Show Advanced Fields" in the top left corner, fill in bug details as usual and then check the "Internal group for use by GMs" checkbox right above the "Submit Bug" button. This will cause the bug visibility to be limited to the reporter (you), GMs and other people you may explicitly mention in the CC list. Noone else will see the bug.

The bug visibility can be set only during bug creation - once a bug is created, you can't modify it! (though GMs can)

frg
Posts: 836
Joined: 18 Jan 2012, 17:50

Re: Nový bugtracker / New bugtracker

Postby frg » 30 Dec 2013, 22:11

Omezena severita (závažnost) na 3 hodnoty:
  • enhancement - velmi malý / nepodstatný bug, např. překlep v textu questu, apod.
  • normal - 99% bugů sem, včetně těch, které považujete za vážné bugy vaší class
  • blocker - velmi závažný bug globálního rozsahu, např. návod na shození serveru, ale i významné exploity např. na generování goldů (v kombinaci s omezením na GM, vizte post výše)
Tato změna byla zavedena, aby se omezilo hádkám o to, co je "normal" a co už je "major" bug, případně co je "major" a co už má být "critical" - developeři takovou informaci stejně nevyužijí.

===========

The severity field is now limited to 3 values:
  • enhancement - very small / insignificant bug, ie. typo in quest text, ...
  • normal - 99% of all bugs belong here, incl. what you consider critical for your class
  • blocker - very important bug, ie. how to crash the server (steps) or a significant exploit (ie. gold/money duplication) together with marking the bug as "GM only" (see previous post)
This change was put in place to prevent arguments about the significance of "major" over "normal" (or "critical" over "major" for that matter) - developers are unlikely to utilize such information anyway (in this case).

frg
Posts: 836
Joined: 18 Jan 2012, 17:50

Re: Nový bugtracker / New bugtracker

Postby frg » 03 Jan 2014, 13:47

Důležité poznámky ohledně nových bugů:
[list][*]hlašte pouze problémy, které se vyskytují opakovaně (je nějaký způsob, jak je vyvolat) a týkají se více hráčů
[*]používejte výstižný předmět, ne příliš krátký ("Combat"), ale ani ne příliš dlouhý (do cca 80 písmen) - předmět říká, CO je špatně, ne čeho se to týká
[*]popis bugu berte jako strukturovaný vědecký dokument - používejte odstavce, interpunkci a popisujte fakta, své domněnky/pocity/návrhy nechte nakonec
[*]referencujte fakta - pokud něco napíšete, dokažte (linkem), že máte pravdu[/list]
  • pokud jste vytvořili bug, který považujete za naprostou pitomost, tak jej rovnou zavřete (můžete) jako INVALID, ušetříte tím všem ostatním tu námahu
===========

Important notes regarding new bugs:
[list][*]report only bugs, which are reproducible (eg. can be triggered again) and affect multiple players
[*]use an exact/apt subject line, not too short ("Combat"), not too long (up to ~80 characters) - the subject should indicate WHAT the problem itself is without extra strings attached, not categorize the problem ("components" are for that)
[*]the description of the bug should be like a structurized scientific paper - use paragraphs, punctuation and describe facts more than anything, leave your opinions for the end of the description
[*]use references - if you state something as a fact, you have to have some way to prove you're right - link or quote sources of the facts[/list]
  • if you have created a bug that seemed like a total nonsense, you can close the bug right away (as RESOLVED, INVALID)

frg
Posts: 836
Joined: 18 Jan 2012, 17:50

Re: Nový bugtracker / New bugtracker

Postby frg » 03 Feb 2014, 20:25

Pár dnešních změn stavů bugů:
  • Stavy UNCONFIRMED a CONFIRMED spojeny do jednoho - INACTIVE. Celá ta logika kolem "potvrzování" nebyla používána a původní názvy byly tedy akorát matoucí. Nový název INACTIVE (neaktivní) snad lépe vyjadřuje stav bugu.
  • Stav NEEDS_TEST přejmenován na TESTING - většina bugů jej používala ke stavu "fixnuto, ladíme detaily" i ke stavu, kdy bug přetrvával (namísto přepnutí do UNCONFIRMED/CONFIRMED). Název TESTING snad tedy lépe vystihuje skutečný stav - testování / ověřování / dokončování opravy.
===========

Several bug status changes made today:
  • The UNCONFIRMED and CONFIRMED statuses were merged into one - INACTIVE. The logic around bug confirmation was unused and the original status names were therefore confusing. The new name (INACTIVE) should fit the actual bug status more closely.
  • Status NEEDS_TEST was renamed to TESTING - this status was mostly used for "fix performed, let's test it / finish details" as well as for bugs that were not fixed by the fix/change (instead of being switched to UNCONFIRMED/CONFIRMED). The new name - TESTING - should therefore better suit the testing / verifying / finishing process of a bug.


Return to “Důležité informace / Important information”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests