Například Lorryan (tady toto jméno používám pro úplně jinou postavu, bohužel) Lorryan z Ellónu je z Lesního lidu (chcete-li Elfové), patří ke vznešeným svého rodu, ale zvolila si velmi neobvyklou roli čarodějky na volné noze (nepřidala se k žádnému za čarodějných řádů), přátelí se s vlkodlaky a je to mrcha:D Jak z něčeho nemá prospěch tak to prostě neudělá. Což je u její rasy hodně neobvyklá vlastnost:D a mohla bych pokračovat třeba oblíbeným jídlem, manželem a dětmi které s ním má.....Ale tohle do wow nezpracuji.
Elfka, mage, kamarádka s worgenama (a prosím pamatujme, že worgeni nejsou JEN ta hratelná rasa, je i spousta zdivočelejch smeček), mrchovost je pro vznešený (elfí čaroděje) prakticky běžná ... mě to přijde docela použitelný. :D
Ono tohle je tak trochu jeden ze tří největších problémů RP.
Dovolim si trochu rozvýst, snad mě za to autor tématu neukamenuje :D
1) Tzv. powerplay:
Ten s kým hrajete vám nejde na ruku, vám prostě rupnou nervy, nebo dojdou nápady, tak zahrajere tah za něj.
> Situace: Dva trpaslíci (A a B) se perou v hospodě:
Správně:
A vyrazil pěstí B-ovi na rypák.
B se pokusil uhnout, ale nebyl dost rychlej.
B se POKOUŠÍ využít toho, že se na něj valí tělo A a praštit ho do břicha.
A setrvačností narazil na B-ovu pěst.
... (jak se bude boj odvíjet neni podstatný)
Taky dobře:
/w B: hele za chvilku se naše postavy porvou, máš něco proti?
/w A: naopak, A už mu chtěl taky jednu vrazit, můžu vyhrát?
/w B: taky chci vyhrát, můžeme si o to třeba rollnout
... (invite do party, roll ... a tak dále.)
Špatně, ale pořád použítelně.
A dal B-ovi ránu pěstí.
B mu ji oplatil kopancem do břicha.
... (jak se bude boj odvíjet neni podstatný)
Naprosto špatně:
A dal B-ovi takovou ránu, že B okamžitě spadnul pod stůl v bezvědomí.
... (je myslim celkem vidět kde je chyba, RP je zábava díky interakci, pokud žádná není, může to bavit jen jednu stranu a to je o ničem)
2) Dobře hraná postava, nemusí nutně znamenat zábavnou postavu.
> Kupříkladu takovej "namachrovanej krvavej elf" by se u hordy vůbec neměl obtěžovat s používáním orkštiny, nebo s jakoukoli reakcí na "nižší rasy"
... jenže ten s kym si nikdo nepokecá neni moc zábavná role. :D
> Teoreticky správně zahranej gnomí "archetyp" by měl mít alespoň základní technický znalosti, aby to co kafrá dávalo trochu smysl + ovládat tzv. technoblábol (kupříkladu oči nejsou oči, nýbrž fotoreceptory :D)
... což zase u spousty lidí může bejt problém z důvodů podle mě celkem zřejmejch.
> Vulgarismy ... někomu se to může zdát divný, ale za těch 7 let sem se setkal dohromady snad s několika stovkama, možná až tisícema případů, kdy si lidi nadávali a obhajovali to tvrzením "moje postava je sprostá"
... je smutný, že v dnešní době už lidi vůbec nemaj snahu vymejšlet nadávky, který budou slušný ... kupříkladu orca by oslovení "plochej rypáku", nebo forsakena "hnilobo" pravděpodobně nepotěšilo :D
Případně je tu klasická nadávka z limonádovýho Joeho "smrdutý oposume!"
3) Je rozdíl mezi tím co víte vy a tím, co ví vaše postava.
> O tom sem už v podstatě psal, tenhle problém se nejčastěji vyskytuje v případech (a takovejch je ve větších RP komunitách spousta), kdy se postava například jmenuje Fanaszun, ale představuje se jako Fany.
... Hráč vidí nad hlavou jméno, ale postava ne. ;)
> Stejně tak jsem znal jednoho taurena, co byl herně druid ... ale v RP hrál šamana. :D
... Nehledě na to, že *in RP* se do určitý míry daj classy i kombinovat, nakonec kdo kdy řek, že Warriorem se může stát někdo, kdo je na magii totálně levej? :P
> Největší a nejčastější problém v tomhle případě je, když se koná nějakej event a objeví se na něm HC rejpálek, kterej se postav ptá kde se o něm dozvěděli. :D Někdy z toho vznikaj skutečně paradoxní situace.
A ten největší problém, kterej sem chtěl zmínit hned na začátku:
4) Méně je VŽDYCKY více ...
> Jasně, že všichni by chtěli hrát něco vyjímečnýho (je mi líto Rhon, ale podle mejch zkušeností bejvá "výjimečnejch" postav cca 80% a jen ten zbyteček sou právě ty obyčejný.)
Problém v tomhle nastává v tom, že jakmile si vymyslíte nějakou výjimečnost, tak si VELICE často spousta lidí řekne "
to je hustý, to chci taky" no a protože RP není omezený herně ničím kromě naší fantazie, tak s tim taky hned začne.
Pak se dostáváte do světa, kde se spousta lidí přátelí víc s opačnou frakcí, než s tou vlastní ... 95% trpaslíků dává přednost ovoci a čaji před pivem a pečínkou ... 95% elfů jsou s prominutím zhýralý dobytci ... 3/4 postav na serveru je němá ... a víc než polovina ženskejch charakterů jsou lesbičky.
A to je v podstatě jen začátek, protože touha po originalitě je mezi erperama (většinou) stejně silná, jako touha v PvE mít "first realm", nebo v PvP bejt "první na žebříčku" ... proč? Důvod je vždycky stejnej, jakmile to máte vy, nikdo jinej to mít už nemůže ... bohužel ale v RP může a velice snadno.
Tohle potom ale zapřičiňuje to, že si některý lidi vytvářej takový příběhy, jako je:
- člověk kříženej s démonem, kterej je napůl paladin a napůl druid ...
- kříženec trpaslíka a taurena (osobně NECHCI vědět jak na tohle kdo tenkrát přišel)
- Arthasův nevlastní bratr, kterej si dělá nárok na severní království
- Nebo ještě hůř, samotnej Arthas.
Takže takhle nějak ... originalita je fajn, ale je prostě potřeba vědět kdy přestat a uvědomovat si, že sebeoriginálnější nápad může bejt a s největší pravděpodobností bude odcizen.
A pro ty z vás, kteří dočetli až sem jeden klasický CzD vtip:
Jsem slepý, ne hluchý. *Illidan Stromrage
Jsem hluchá, ne blbá. *bábi Satirová
Dkčko prohlašuje zástupcem trpaslíků a přitom jeho postoje a názory by minimálně Bronzebardi a Wildhammerští zašlapali do země nehledě na samotný fakt, že se jedná o Rytíře smrti, to je pro mě RP fail a takové asociace se dá brát leda jako zločinecká organizace - doufám, že tím dotyčnou osobu neurazím, nemám to vážně v úmyslu, ale je to věc prostě neslučitelná s lore).
Tady si dovolim opět nesouhlasit, je pravda že situace je vzhledem k lore na pováženou ...
Je pravda, že rytíři smrti mají u trpaslíků řekněme "možnosti" jak se více, či spíš méně vrátit do společnosti, přesto většinou jen na ty nejnižší posty.
Nicméně současně je třeba brát v úvahu, zda daný trpaslík dává na jevo svoji nemrtvost ... a tím nemyslím jenom systémovou modifikaci hlasu a svítící oči, protože světe div se ani jedno by podle lore DK mít nemuselo, teoreticky.
Samozřejmě pokud se daný trpaslík běžně prochází po IF s ghoulem a jezdí na mrtvé kobyle pod jejímiž kopyty hnije tráva ... pak je to špatně. :D
Současně se ale může jednat o hráče, který permanentně nosí zcela uzavřenou plátovou zbroj, zdržuje se co nejdál od zvířat, protože ví, že jeho přítomnost je zneklidňuje, což by ho mohlo prozradit. Nikdy před ostatními nejí, protože s uzavřenou helmicí to jde těžko a celkově se snaží jevit po všech stránkách jako "obyčejný válečník" ... pochopitelně musíme vzít v úvahu, že pokud ho někdo vyzve na duel, tak si halt jiný spelly neudělá ... pak by to mohla bejt skutečně velice dobře zahraná role. ;)
Ale uznávám, že statisticky jsou šance malý. :D