10.6. - "The art of finding path"

Gregory
Core Developer
Posts: 4921
Joined: 20 Sep 2009, 14:51
Location: near Pilsen
Contact:

10.6. - "The art of finding path"

Postby Gregory » 10 Jun 2014, 00:47

This post is mainly targetted to CZ/SK players, for reduced english version, see below.

--

Dnes dojde k nahození základní verze pathfindingu, tedy systému, který se zaobírá hledáním cesty po "dosažitelných" místech např. i běžným hráčem (typicky obcházení sloupů, NPC k vám nepoletí do vzduchu když neumí lítat, když jste na věži, dojdou si pro vás po schodech, ...). Podpora bude pro teď zapnuta pouze v lokalitě Outland, NIKDE JINDE!

Lokalitu Outlands jsem zvolil proto, že tam by případná nefunkčnost nebo zneužitelnost neměla takový dopad, jako kdekoliv jinde - např. v arénách, battlegroundech. Důležité je, abyste bugy hlásili ihned, protože pozdní nahlášení povede k opožděné opravě, a za doby mé nepřítomnosti (24.6. - do půlky července) může dojít i na revertnutí tohoto systému v případě potenciálního velice špatného dopadu.

Trochu k tomu, kde se podpora vzala: jde o port pathfindingu z repozitáře TrinityCore, kdy tamní vývojáři zvolili dvojici knihoven Recast + Detour (jsou provázané), což mi osobně přijde jako celkem hezká volba, proč ne. Bohužel podpora v základu nepočítá se spousty věcmi, které jsem ladil poslední cca týden, ALE.... určitě jsem nevychytal všechno, ani zdaleka. Proto vás prosím o hlášení nesrovnalostí na bugtracker, ideálně i se screeny, abychom mohli bug patřičně zreprodukovat. Ano, momentálně to doopravdy vypadá občas celkem strašně, ale to je v pořádku, základní podpora byla ještě horší.

Co se týče dalších plánů, pathfinding bych rád doplnil postupem času do všech lokalit, ale to musí nejdřív být stoprocentní, že tento systém nezpůsobí nestabilitu, nehratelnost nebo další z dopadů, které nejsou zrovna hezké.

Děkuji za spolupráci.

--

Reduced english version:

Today we implemented pathfinding system restricted to Outland zone for testing. This means NPCs in Outland will now properly find "real" path from their position to you, therefore they won't go through walls, won't jump into the air if they don't know how to fly (typically ground-only NPCs) and so on.

Please, report any related bugs to bugzilla. It's very important for future development. Also.. I know this version is not perfect. You can now contribute with your tests to help improve the quality.

Thank you.

Return to “Changelog”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests