Taaakže... ingame dostávam celkom dosť whispov aby som napísal nejaký ten guide na affliction warlocka.
Aj keď si osobne myslím, že nemám to právo byť ten, kto to píše... ale tak ... ok chcete to, máte to mať.
No tak teda... ako začať. Asi gearom, socketami, talentami... nejaký ten playstyle tu spomeniem a uvidíme ešte možno niečo prihodím keď si počas písania na ničo spomeniem.
Gear
Head slot:
Reforge - Haste
Socket -
Blue - http://www.wowhead.com/item=68780/burni ... it-diamond
Red - http://www.wowhead.com/item=52207/brill ... ferno-ruby
enchant - 60 intel - 35 resillience
Neck - Haste-ový neck. Reforge nie je potrebný v tomto prípade.
Shoulder slot:
Reforge - haste
Enchant - 50 intel - 25 resillience
Socket -
Red- http://www.wowhead.com/item=52207/brill ... ferno-ruby
Back slot - odporúčam back so spell pene.
Chest slot:
Reforge - haste
Enchant - 40 resillience
Socket -
Yellow -http://www.wowhead.com/item=52208/reckless-ember-topaz
Red -http://www.wowhead.com/item=52207/brill ... ferno-ruby
Wrist - osobne odporúčam zvoliť ten na mastery a nereforgeovať. Prečo, vysvetlím neskôr.
Enchant - 50 intellect.
Hand slot:
Reforge - haste
Enchant - 50 haste
Socket -
Red - http://www.wowhead.com/item=52207/brill ... ferno-ruby
Waist slot:
Odporúčam waist s hitom!!!
Reforge - haste
Socket -
Red - 2x http://www.wowhead.com/item=52207/brill ... ferno-ruby
Osobone som zvolil 2x Inetl pretože socket bonus v tomto prípade je 10 intel. Ak by som tam dal 1x 40 intel a 1x 20 intel a 20 haste + 10 intel socket bonus = 70 intel. Takto mám 80 intel, prečo vysvetlím neskôr.
Leg slot:
Reforge je nepotrebný - potrebujeme čo najviac haste.
Socket -
Red - http://www.wowhead.com/item=52207/brill ... ferno-ruby
Blue - http://www.wowhead.com/item=52217/veiled-demonseye
Enchant - záplata z tailoringu - 95 intel + 80 stamina
Feet slot:
Reforge je znov anepotrebný
Socket -
Red - http://www.wowhead.com/item=52207/brill ... ferno-rubyobetujeme socket bonus +10 resillience.
Enchant - 50 haste
Rings:
Jeden hitový ring + enchant 40 intel (len pre enchanterov)
Reforge nepotrebný. Potrebujeme hit. Konkrétne 4%
Ten druhý ring critový + enchant 40 intel (len pre enchanterov)
Reforge mastery.
Trinkety nechám na vás ja osobne používam - http://www.wowhead.com/item=70401/ruthl ... -dominance a insku.
Stats
Teraz by naše staty za predpokladu, že sme full ruthless mali vyzerať zhruba takto -
Spellpower - 9050 (aj s fel armorom)
Hit rating - 4,04% (miss chance 0% v pvp) čiže sme capped hit nás už nezaujíma.
Haste - tu sa trošku zastavím a posnažím sa vysvetliť ako funguje haste rating na cataclysm a koľko zhruba haste ako affliction potrebujeme.
So first thing first -
Haste na cata funguje úplne ináč ako sme boli zvyknutý z Wotlku. Tam to bolo tak, že čím viac haste tým rýchlejšie tikali dotky a rýchlejšie sme cástili.
Na cataclysm sa haste úplne zmenil.
komplexné info nájdete tu - http://cynwise.wordpress.com/2010/10/29 ... cataclysm/
V skratke - NA cate potrebujeme len určíté množstvo haste ratingu. 10% v základe + Dark intent 3% = 13% haste.
Prečo je to tak ? Pretože na cate haste skracuje casting time. Taktiež neznižuje dobu tikania dotiek, ale namiesto toho pridáva na určitom bode jeden tik.
Áno, môže sa vám zdať, že je to dobré, pretože pridaním tiku sa zmenší doba za ktorú tikne určitá dotka... lenže...
Zoberme si do úvahy taký corruption - 18sek - 7 tikov. (13%) haste
Aby sme získali další tik dotky a skrátili si tak dobu za ktorú corruption bude tikať potrebujeme cca 23% haste. To znamená:
18sek - 8 tikov. Áno, doba tikania ostane taká istá ale doba za ktorú dotka tikne sa skráti = rýchlejšie tikanie.
Lenže je tu háčik. V pvp je pravdepodobnost, že dosiahneme 23% haste veľmi mizerná. Osobne som skúšal reforge + potiony a dosiahol som len 18%.
Z toho dôvodu nám stačí len 13% haste s Dark intent. 18sek - 7 tikov.
Pod 10% haste máme len 18sek - 6tikov.
Preto sa snažíme získať 13% haste a zbytok reforge do mastery. Neodporúčam uprednostňovať mastery pred haste.
Základné staty ktoré potrebujeme sú:
1. Resillience
2. Hit 4%
3. Intelect
4. Haste 10% + 3% Dark intent
5. Mastery
6. Critical strike rating
Glyphs
Prime:
http://www.wowhead.com/item=42472/glyph ... affliction
http://www.wowwiki.com/Glyph_of_Haunt
http://www.wowwiki.com/Glyph_of_Corruption
Major:
http://wotlk.openwow.com/item=45783
http://www.wowwiki.com/Glyph_of_Howl_of_Terror
http://www.wowhead.com/spell=56226/glyph-of-soul-swap
Talent tree
http://s13.postimg.org/szv3r9div/Wo_WSc ... 002838.jpg
Affliction
Doom and Gloom 2x - zvyšuje critical strike chance of bane of agony až o 8%
Improved life tap 1x - life tap nám vráti o 10% many. Viac bodov do tohto talentu by som nedával.
Improved Corruption 3x - zvyšuje dmg corruption o 12%
Jinx 2x - Jeden z najlepších a najdôležitejších talentov v affliction strome. Skrátka umožnuje hodiť Curse of Elements na jeden target, zatiaľ čo ostatné targety v okolí 40y dostanú
debuff s názvom Jinx ktorý sa chová rovnako ako Curse of elements. Na tieto targety je potom možné hodiť akúkoľvek inú cursu napr. Curse of Exhaustion.
Soul Siphon 2x - Drain life a drain soul dávajú za každú dotku (Corruption, Bane of Agony, Unstable affliction) vačší dmg o 6% až do výšky 18%!!
Siphon life 2x - Corruption má 50% šancu healnuť nás o 2%
Curse of exhaustion 1x - spomaľovacia cursa. Vhodné používať na melee class. Výhodné v aréne kde na jeden target hodíme Curse of ele na ten druhý target CoEx.
Improved fear 2x - po skončení fearu sa target spomalý o 30% na 5sek!
Erradication 0x - Osobne to vidím ako nepotrebný talent do pvp. Skôr sa hodí do pve. Tento talent robí to, že corruption má šancu sem tam zrýchliť náš cast time o 18% na 10sek.Je to zbytočné.
Improved Howl of Terror 2x - instant cast howl of terror čo je plošný fear.
Soul Swap - must have talent. Je však potrebný glyph. Soul swap prenesie dotky z jedneho targetu na druhý pričom ponechá dotky na targete z ktorého sme ich vzali a prenesie ich na druhý. Tým pádom môže warlock vytvoriť tlak. Glyph však pridáva CD na 30sek
Shadow embrace 3x - Shadow bolt a Haunt nahodia na target debuff s názvom Shadow embrace, ktorý sa stackuje 3x. Shadow dmg sa s každým stackom zvyšuje o 5% až do výšky 15%!! Dôležité udržať na targete čo najdlhšie, čo najviac stackov.
Death´s embrace 3x - Ak naše HP klesne pod 25% Healing z Drain life stúpa. Tak napríklad - Drain life nad 25% healuje za 2777 pod 25% hp za 6943. Taktiež ak súperovo HP klesne pod 25% shadow dmg stúpa o 12%!!
Nightfall 2x - corruption a drain life majú 4% šancu, že nám procne Shadow trance - instantný cast shadowboltu.
Everlasting affliction 3x- Zvyšuje critical effect corruptionu a unstable afflictionu o 15% + drain life, drain soul a haunt majú 100% šancu na refresh corruptionu.
Pandemic 2x - znižuje global cooldown všetkých bane a curse o 0,5 sek. Taktiež pod 25% súperovho HP ma drain soul 100% šancu na refresh corruptionu a Unstable afflictionu.
Haunt 1x - Haunt je spell ktorý robí cca 7k + dmg a na targete nechá na 12sek debuff ktorý zvyšuje dmg dotiek o 23%. Keď debuff po 12 sekundách skončí healne nás to podľa toho, koľko dmg sme urobili na targete za tú dobu ako bol dlho Haunt aktívny.
Demonology
Demonic Embrace 2x - zvyšuje staminu. Osobne tam hádžem len 2 talenty.
Dark arts 3x - zvyšuje dmg Felhuntrovho shadowbite-u o 15%. Shadowbite zvyšuje dmg o 30% za každu dotku na targete (corruption, unstable affliction, bane of agony)
Demonic aegis 2x - Keď je demon armor aktívny zvyšuje to healing ktorý dostávame o 10%. Keď je aktívny fel armor dostaneme o 100% viac hp.
Destruction
Shadow and flame 2x - Zvyšuje dmg shadowboltu o 8% a Shadowbolt má 66% šancu nahodiť debuff Shadow and flame. Shadow and flame zvyšuje critical chance všetkých spellov o 5% na 30sek. Je to nádherné keď v bg alebo v aréne critne drain soul za 60k
Playstyle
Utekať, utekať a utekať. Skákať, skákať a skákať.
Affliction spec je krásny tým, že nemá žiadnu taktiku. Neexistuje, žiadna presná rotácia. Affliction odpovedá na reakciu protivníka. Affliction urobí toľko škody, koľko mu protivník urobiť dovolí.
To znamená, že čím silnejší je súper tým slabší ste vy... Nie vždy to však pravda je, ale vo vačšine to platí skoro vždy.
Základ spočíva v zvolení Armoru. Zväčša zvolíme demon armor proti melee a Fel armor proti casterom. Nie vždy sa to uplatniť dá. Osobne používam demon armor aj proti fire mágom.
Dôležité je poznať svoj limit a classu proti ktorej ideme. Je oveľa ľahšie reagovať na určité veci ak vieme a predvídame, čo sa stane.
Napríklad, keď k nám beží priest je jasné, že nám nejde dať High five... ale fearne nás.... Automaticky ho treba zamknúť (spell lock) skôr než k nám príde. Počas locku je vhodné ho shadowflame-nuť. A za tú dobu od neho odbehnúť. Keď sa k nám priblíži znova tak automaticky sa odportiť. To isté platí pre warra až na to že použijeme DC (death coil ). Ak dá dk v bg alebo hocikde death grip okamžite po dopade na zem,,navrhujem howl of terror a hneď odbehnúť/portnúť sa... je toho fakt ale fakt veľa... na každú classu niečo... Preto treba predvídať.
Arena, bg, duel - Demon armor zvyšuje healing drain life a corruptionu, taktiež zvyšuje healling od healerov ktorí nás healujú.
Fel armor nás healuje za každý dmg ktorý urobíme. Dôležité je usúdiť, kedy je zle a prehodit fel armor na demon armor - to platí hlavne v bg a arene.
Taktiež veľmi dôležitý je výber curse.
Zvačša platí - CoEx na melee - CoE na casterov... znova musím podotknúť, že nie vždy je tomu tak....
Zoberme si napríklad duel s DK alebo huntrom. Na peta hodíme CoE. DK alebo hunter dostane debuff jinx = CoE. Teraz na neho môžeme nahodiť ľubovoľnú dotku. Osobne by som na huntra hodil Curse of weakness.
Na DK zas Curse of exhaustion. Prečo ? Pretože nemám problém dobehnúť huntra. Všetci vieme, že čím bližšie sme pri hunterovi tým horšie sa mu hrá... Mne osobne hunter nedokáže utiecť, preto ho logicky nepotrebujem spomaľovať, ale radšej mu znížim dmg.
Dk je dôležité ukitovať.
Nezabúdať na port....
Samozrejme prvá vec v bg - dismount - okamžite urobiť port. Ak ste v kritickej situácií portnúť sa okamžite. 90% portov použijeme spolu so Soul burn = turbo :D
Niekedy nás portnúť prinúti aj iná situácia ako málo hp... Napríklad ak sme spomalený alebo na nás Dk hodí pillar of frost. Vtedy je dobré portnúť sa okamžite!! Portnutím sa nám zmaže debuff spomalenia alebo sa dostaneme z pillaru.
Rotácia... pisal som, že rotácia neexistuje ale tak basic rotácia by bola - corruption, bane of agony, unstable affliction + curse of elements a haunt. Ako filler použiť drain life nie shadow bolt. Drain life urobí 2x taký dmg kým vycastime shadow bolt... Shadow bolt je dobré použiť okamžite, keď nám procne shadow trance. Netreba čakať pretože sa môže stať, že ho nestihneme použiť pretože nam procne další shadow trance... a tak cca 8k dmg víde nazmar....
Základná otázka Bane of agony alebo Bane of doom -
odpoveď: Bane of agony
Prečo - Áno každého láka krásny dmg z bane of doom cca 16k za tick... ale úprimne si povedzme, že bane of doom tická každých 15sek cca.... Za tých 15sek urobí bane of agony taký istý dmg ale pomaly. Tická však každú sekundu po 1k cca.... Vezmime si arénu kde máme resto shamana... ten stále dispeluje... nahodíme Bane of doom .... kým tickne tak ho shaman dispelne... neurobili sme žiaden dmg.... afli hrá na tlak... ak chceme urobiť tlak musíme robiť dmg... preto Bane of agony... ak ho aj dispelne okamžite nahodíme nový takže hneď aj tickne a sme zasa v hre...
Je dobre stražiť si dispel pomocov Unstable affliction. Pri dispele dostane healer cca 21k dmg a 4sek silence. Za tú dobu mu urobíme značný dmg a nahodíme UA znovu... keď ho dispelne zas má 21k dmg a 4sek silence... Takže na to treba dávať pozor.
Taktiež treba udržiavať Shadow embrace aspoň minimálne 2 stacky... je to ťažké... ja viem... keďže shadow embrace nahadzuje len Haunt a Shadowbolt.... Ale treba si to strážiť...
Je toho veľa, čo by som tu mohol rozpisovať... ale to sa nehodlám. Nemám v pláne radiť niekomu ako má hrať proti určitej classe.
Nie som žiadny expert na duelovanie vlastne ani celkvo si nemyslím, že toho locka hrám nejak extra dobre. Ale chcel by som ľudom pomôcť hlavne keď o to máte záujem. Takže možno ak by ste veľmi chceli tak by som raz urobil nejaky guide proti každej classe :D
Ale ako som písal. Nejaká taktika neexistuje. Proste affli hraje len tak, ako mu to súper dovolí. Ak budete duelovať a niekto vám bude hovoriť, že spamujete fear, alebo sa moc healujete proste sa len usmejte.
On vám to dovolil.. preto ste to urobili. Je to jeho problém.
No proste nejak som sa rozpísal asi až moc. Snáď to niekomu pomohlo aspoň kúsok dúfam, že som písaním tohto "guide" nestratil len čas.
Hlavne ak vás to zaujalo alebo by ste nedajbože chceli niečo viac, dajte mi vedieť, či už na fóre alebo ingame. Som ochotný poradiť a doplniť tento "Guide"