Na co se můžete těšit:
+ Se správnou taktikou vás nikdo nemá šanci předmgovat
+ Obrovské možnosti v arenách (CC, damage, healing)
A u čeho budete rozhodně zuřit:
- Všichni enemy playeři vás budou targetovat mnohem více jak healery
- Mana
- u neznámých v chatu budete za trapného ferala xD
Pokud stále chcete hrát moonkina v PvP, tak hned na začátku byste měli pochopit, že damage balance druida není o spamováni wrath/starfire. Jádro celého damage v PvP spočívá v DoTkách. Od tohoto se odvíjí tedy vše ostatní, takže i equip.
e: Vlastně se na wrath a starfire uplně vykašlete, dobrej je tak maximalně do 2v2 aren pokud chce jet combo balance + heal
Hit to cap (4%, doplněný spiritem, nikoli hit ratingem), minimalně 4000 resilky (nutnost), všecky reforge do haste a pak gemujte resilku - ovšem pouze do začátku, kdy se učíte hrát! Já jsem později přešel na mix resilky a intellectu, a to hlavně kvůli socket bonusům.
Equip
Předpokládám, že budete chtít nosit PvP set, takže 4/5 z Balance setu, rukavice z resto setu, kvůli haste ratingu.
Weapon doporučuji main hand + off hand raději než 2Hand, jelikož s enchantem na off hand takhle budete mít více, ale ten rozdíl je zanedbatelný.
Doplňky: Neck - http://cata.openwow.com/item=70377 (haste)
Ring - http://cata.openwow.com/item=70369 (crit -> haste)
Ring - http://cata.openwow.com/item=70371 (spirit -> pokud mate dost hit ratingu, tak haste)
Back - http://cata.openwow.com/item=70387 (Spell pene)
Trinkety - PvP trinket s resilkou a druhý buď Darkmoon card: Volcano nebo obyčejný ruth PvP na 2k spell power.
Enchanty - tady to je snad jasné, kdyžtak na Weaponku power torrent (500 intell proc), pokud nechcete utrácet na levnou weapon doporucuji Hurricane, off hand +40 intell, zbytek haste/intellect, helma a shouldery enchanty za honory
Profky: Pokud jste líní tak, jak já, tak si udělejte alespoň jednu profesi, a to Tailoring, kvůli suprovému enchantu na back, který má ten samý efekt jako Power torrent (500 intell proc). Pak je to plně na vás, ale asi bych si zvolil Blacksmithing (kvůli socketům) nebo Herbalism (kvůli haste CD).
Talenty
http://talents.ice-wow.eu/eng/?DU#30233 ... 5,3,1,35,7
Tady je to vlastně velmi různorodé a i já si stále nejsem jistý, jestli tohle je moje konečná verze.
Hlavní talenty pro změnu jsou tyto:
http://cata.openwow.com/spell=16815 (Starlight wrath)- ano, je to tak, bez něj se jede uplně jiným stylem, kde se wrath ani starfire vůbec nepoužívá, ale o tom až později.
http://cata.openwow.com/spell=48393 (Owlkin frenzy) - nejsem lucker a donedávna jsem tam měl 3/3, taky plně na vás
http://cata.openwow.com/spell=17059 (Furor) - Podle mého názoru kvalitní talent, hlavně v 15% zvýšení celkové many. Opět je to na vás v tomto případě.
Pak ještě mužete vymněnit (pokud dochazi mana) par talentu do Dreamstate, což vam z 20% innervačky uděla 50% innervačku. Ovšem snažte se tomu talentu vyhybat, protože jednou tou manou budete muset tak či tak šetřit.
To je vše, co bych řekl k talentům.
Glyphy
Prime jsou jasné: http://cata.openwow.com/spell=54829 (Moonfire) - zvedá periodické damage moonfire o 20%.
http://cata.openwow.com/spell=54830 (Insect Swarm) - 30% damage k insect swarm
http://cata.openwow.com/spell=62971 (Starsurge) - každý starsurge sníží CD Starfallu o 5 sekund, toto je nutnost
Major: Zde bych se pozastavil, jelikož jsou tu 2 glyphy které musíte mít a pak se o jedno místo dělí 3, jejichž vybrání záleží jen na vašem playstylu.
Musíte mít: http://cata.openwow.com/spell=63057 (Barkskin) - během aktivního barkskinu všechny útoky do vás mají o 25% menší crit chance. Jelikož moonkin v PvP moc defek nemá, tak tenhle glyph se hodí.
http://cata.openwow.com/spell=54828 (Starfall) - kratší CD starfallu o 30sekund, což asi nejde nemít.
Ten poslední glyph jak už jsem psal je na vás. Buď http://cata.openwow.com/spell=54812 (Solar beam) - prodlouží solar beam o 5 sekund
http://cata.openwow.com/spell=54760 (Entangling roots) - zkrátí cast time rootu o 0,2 sekundy
http://cata.openwow.com/spell=63056 (Monsoon/typhoon) - zkráti CD typhoonu o 3 sekundy
Já používám momentálně Glyph na delší Solar Beam, ale neustále to měním.
Rasy
Aliance - Night elf nebo Worgen? U mě vyhrál night elf, protože má hezčí moonkin formu a má (ikdyž trošku vadný) Shadowmeld. Zde si doporučuji udělat macro (v cat formě)
/cast Shadowmeld
/cast Pounce
instantně takhle date Pounce ikdyž budete v combatu, celkem se to hodí.
Worgen má sice suprový speed, ale jako druid budete mít speedů dost, takže to bych zas tak nehrotil.
Horda - Tauren nebo Troll? Osobně bych si vzal trolla, a to nejen kvůli tomu, že taurenní forma vypada jak vybledlá worgenova přejetá kombajnem. Racialka na 20% haste je prostě pro balance druida to nejlepší, co může mít.
Tauren má super stun, kterej vam zajisti bezinterruptovej cast na cyclone (třeba), ale to je jako celá pasivka pro mě prostě málo, když na to stačí fake cast.
Rozbor abilit
Základ - Lunar&Solar Eclipse. Lunar vám zvyšuje všechen arcane damage o X% a Solar Eclipse zas natural damage o X%. Samozřejmě čím více využívéte jednu, tím víc o ni přicházíte a přibližujete se k druhé. Nejhorší jsou tedy chvíle bez eclipse - v takových chvílích bych příliš neradil zapínat CDčka, pokud nehrajete v 2v2 double DPS (ale i tam se dá eclipse za chvíli zvládnout)
Starfall - Kuře zvedne ruce a z nebíčka začnou padat hvězdičky. Nádherná abilita, až na ten brutální mana cost. Používejte kdykoliv, ale doporučuji hlavně v Lunar eclipse (je to arcane damage, s ruth gearem prostě budete dávat o polovinu větší rány v Lunar Eclipse) a nedoporučuji, pokud už nemáte příliš mnoho many. Stejně pokud nebudete s tou manou failovat, tak vám nedojde ani kdybyste davali SF na CD.
Wild Mushroom, Wild Mushroom: Detonate - Spawnete houby (max 3) a druhým spellem je odpálíte - dávají damage všude v okolí a s talentem vytvoří Fungal Growth kruh, kde je vše uvntř zpomaleno o 50% po dobu 20 sekund. Spousta balance druidů tyto ability vůbec nepoužívá, ale to je obrovská chyba. Dávají natural damage, takže se Solar Eclipse když odpálíte naráz 3 houby, každá dá do full ruth ránu za 8k, tak vám vyjde 24k instantně, a to ještě k tomu to může critnout. Dále je to skvělé na odhalování nepřátel v aréně, kteří mají prowl nebo stealth a mezi náma to v AVčku do 20 lidí dá taková čísla, že už jsem z toho párkrát dostal WoWError. Když budete spamovat moonfire, tak na target nedostanete debuff +8% magic damage taken, takže sem tam 1 houbu použít za těch par sekund, abyste davali větší damage vším.
Upozornění - nepoužívejte až moc nebo vám rychle dojde mana!
Thorns - Hodíte si na sebe takovou kuličku a ta oplatí určitou částkou damage každého, kdo do vás bouchne. Toto damage je natural, takže abilitu využívejte jen a pouze se solar eclipse a i tak to moc nepřehánějte, jelikož mana cost je taky velký. Momentálně je to nějake bugnute a damage teto ability nezvyšuje absolutně nic.
Innervate - s talentem zregeneruje 50% celkové many. Velmi nedoporučuji si ji dávat "jen tak". Má to 3 minuty CD, takže s tím rozhodně nesmíte plýtvat. Nejlepší je ji dat na 50% many (80% bez talentu), ale pozor, některe classy mohou dispellovat (shaman, priest) a druid vám do toho může hodit cyclone (i vy jemu xD). V takových případech je nejlepší si ji dát někde v bezpečí za sloupem. Pro lepší účinek si sežeňte trinket "Darkmoon card: Volcano" ( http://wowhead.com/item=62047 ), který vám při procnutí dá intellect, tedy vy budete mít víc celkové many > inervačka vám da víc many.
Toto byly hlavní ability, na které se mě lidi ptali. Pokud budete potřebovat vysvětlit kdy a co jak pouštět, stačí napsat.
Základní playstyle
Jak jsem psal na začátku, balance je DoTkař :D. Damagovat za něj není příliš těžké, jelikož hlavní taktika je takto:
DoTkujte vše, co se hýbe(DoT=damage za čas=moonfire, insect swarm). Uvidíte Warlocka - nadotkujte ho. Uvidíte jeho peta - nadotkujte ho. Musíte DoTkovat opravdu vše, balance má ze všech class největší DoT uptime, takže to jen potvrďte! Proč? Protože podle talentu Shooting Stars má každý tik DoTky 4% šanci na resetnutí cooldownu Starsurge a zredukování jeho cast time o 100%. Takže když naDoTkujete několik targetů a budete jen střílet jeden starsurge za druhým, nehledě na to, že balancovy DoTky dávají taky pěkně silné damage. Proto jsem mluvil o talentu Starlight Wrath - jsou prostě případy, kdy je vám ten talent k ničemu.
Damagovani balance v PvP je tedy lehčí, než jste si mysleli. Na jeden bind si date Moonfire, na druhy instact swarm a jedete 1,2,1,2,1,2,1,2,1,1,1,1,1,1,2...
Takhle to může znít zajímavě, ale asi si říkáte, že to je blbost, že když budete DoTkovat, tak vám za chvíli dojde mana. Je to bohužel tak (u insect swarmu), ale pokud se budete držet pravidel, tak vám nedojde. Pokud jsou proti vám 3-4 targety, není problem na ně naházet moonfire a insect swarm s full manou. Pokud ale je targetů víc (Alterac valley), tak jednoduše jen spamujte moonfire na vše.Při 3 stacich Lunar Shower stojí moonfire 16 many, takže to muzete spamovat do aleluja, protoze vas mana regen je urcite vyssi jak 16many / s. Instact swarm můžete v takových případech používat, ale garantuji vám, že ani s innervačkou nevydržíte moc dlouho. Starfire / wrath klidně castěte, ale ne vždy vám to nepřátelé dovolí. Navíc ve výsledku je to dotkování stejně mnohem efektivnější.
Macra
Pár macer, které používám, ale je jich samozřejmě víc a všechny jsou na netu.
Solar Beam na focus
Code: Select all
#showtooltip Solar Beam
/cast [target=focus] Solar beam
Code: Select all
#showtooltip Entangling Roots
/cast [target=focus] Entangling Roots
Code: Select all
#showtooltip Innervate
/cast [target=VASEJMENO] Innervate
Code: Select all
#showtooltip cyclone
/cast [target=focus] cyclone
Code: Select all
/cancelform [nostance:0,mod:ctrl]
/stopmacro [mod:ctrl]
/cast [nomod:shift][indoors,combat noswimming]!Moonkin Form; [swimming] Aquatic Form; [outdoors, combat] Travel form; {flyable] Swift Flight Form; Swift Stormsaber
/dismount [mounted]
Code: Select all
#show
/cast [flyable, nocombat, noswimming] Swift Flight Form
/cast [swimming] Aquatic Form
/cast [nocombat, noflyable] Travel Form
/cast [combat] Travel Form
Code: Select all
#showtooltip Skull Bash(Cat Form)
/castsequence [target=focus,exists] reset=1 Cat Form, , Skull Bash(Cat Form); reset=1 Cat Form, Skull Bash(cat Form)
/cast Moonkin form
Balance druid není přímo na 2v2 arény, chci říct, že se u 2v2 arén zapotí mnohem víc, jak jeho protivníci. Proti combům složených z hunterů, feralů, rogunů, retri palů a DKcek (double dmg) to má velmi těžké. Proto je nejlepší classa, která ho může ochránit.
Healer - Resto shaman, horší je discipline priest, ale s healerem opravdu hrajte jen když už umíte pořádně damagovat, jinak si užijete dost proher, popř. remíz.
Damage - Frost mage, fire mage, sub rogue, warlock, horší comba pak jsou s retri paladinem nebo sh priestem (ale dá se to), popř ele sham (spousta anticomb)
Tipy a triky na závěr
Udržujte na sobě lifebloom! Balance druid má velký healing, tak toho využijte.(tedy samozřejmě jen když do vas někdo utoči, ale zde zase nezapominejte, ze bez formy jste totalni papir)
Pokud si chcete vycástit cyclone a někdo vás interruptuje, začněte castit starfire. Dostanete pouze arcane lock, takže v klidu můžete vycastit natural Cyclone.
Jestliže vás někdo burní, stačí změnit formu např v Beara - ten manu nemá, takže priestovi mana burn failne.
Použijte Wild Mushroom i Typhoon na odhalení skrytého protivníka (např rogue)
Používejte faerie fire proti rogunům, či druidům (+night elfove)!
Pro lepší efekt jak interrupt, používejte Solar Beam na rootnuté targety.
Jakmile dostanete full spell lock (interrupt), běžte do bear formy, tam hrát můžete.
Bugy, které omezují balance druida v PvP
Wild mushroom - AoE damage je zničí a caster nedostane po zásahu protivníka houbama combat.
Shooting Stars - jestliže to procne ve chvíli, kdy starsurge zrovna cástite, tak by vám vycástěný stargsurge neměl vzít buff a ihned na to byste měli vypílit druhý starsurge instantně, takže 2 za sebou. To tu nejde. OPRAVENO
Když druid dostane cyclone těsne po vypálení ability, která mu v te chvili má dát posledni body do eclipse, eclipse nedostane a bude muset nafarmit 200 energy bez eclipse. Na tohle si davejte pozor, uz se mi to několikrat bohuzel stalo. (nejlepsi je se tam dospamovat moonfirem )
Target v cyclonu nedava dmg dotkama - klidně si toho využívejte, ale já bych byl raději, kdyby se to spravilo, protože přecejen balance taky DoTkuje dost. OPRAVENO
Typhoon je zpomalený, takže budete muset předpovídat kam asi target půjde, než ho kopnete.
To je odemě zatím vše. Budu to ještě doplňovat, jelikož jsem určitě na spoustu důležitých věcí zapomněl. Později, pokud budete chtít, doplním i taktiky na kteroukoli z class v duelu.