PvE Holy Paladin Guide 4.0.6

Moderator: Forum moderator

Forum rules
Tato sekce slouží k diskuzi o povoláních. Nikoliv k hlášení bugů, k tomu je určený >>BUGTRACKER<<. Nevhodná témata budou uzavřena nebo smazána.
----------
This section is used to discussion about classes, Not to report bugs, for it is designed >>BUGTRACKER<<. Offtopics will be closed or deleted.
Pazi11111
Posts: 72
Joined: 10 Jan 2012, 12:39

PvE Holy Paladin Guide 4.0.6

Postby Pazi11111 » 08 Oct 2012, 23:13

Holy paladin je v PvE na 4.0.6 velice cenný. Je to univezální healer pro všechny situace a jeho ovládání je po určité době vcelku jednoduché. Nejvíce se pak hodí v situaci, kdy jde do tuhého, protože ze všech healerů má nejdelší healovací burst.

Priorita statů:

Na Ice online je patch 4.0.6 a tedy nevýhodná mastery (illuminated Healing) díky tomu, že absorb, který se vytvoří z healu, se nestackuje, ale překryje. Proto doporučuji mít mastery co nejmenší a reforge do prioritních statů. To se nejspíš změní na 4.3.X, ale o tom je jiné guide. Vzhledem k tomu, že healy nemissují, není třeba mít žádný hit cap. Staty jako strength, aglility, expertise jsou taktéž nepotřebné.

v PvE existují 2 možnosti jak postavit prioritu statů:

1. Instantcriter (ICR)- zaměřuje se více na instantní spelly a crit, z něhož je veliká šance na zkrácený Holy Light nebo Divine Light. Ve statech upřednostňuje spirit a crit. Haste dává nakonec.
Tímto stylem je dobré začít jak doexpíte 85ku a chcete se zaměřit na PvE. Zpočátku H paladin dost teče na manu a zaměřením hlavně na spirit vydržíte s manou lépe.

Priority: Int > Spell power > spirit > crit > haste > mastery > ostatní

....

2. Hastecaster (HAC)- zaměřuje se více na castící spelly a haste, z něhož plyne kratší doba castu. Ve statech upředňostnuje haste před spiritem a critem.
Tento styl je vhodné používat, až budete mít dostatek spiritu a hlavně až budete mít 4. set bonus z PvE itemů. V opačném připadě riskujete, že budete brzy s manou na suchu.


Priority: Int > Spell power > haste > spirit > crit > mastery > ostatní

....

Sockety:

Meta: Ember Shadowspirit Diamond (+54 int and +2% Maximum Mana)
Red: Brilliant Inferno Ruby (+40 intellect)
Blue: Purified Demonseye (+20 int and +20 spirit) / Sparklink Ocean Sapphire (+40 spirit - jen pokud hodně tečete na manu)
Yellow: Fierce Ember Topaz (+20 int and +20 haste - HAC) / Potent Ember Topaz (+20 int and + 20 crit - ICR)
Prismatic: Brilliant Inferno Ruby (+40 intellect)

Enchanty:

Head - +60 int and +35 crit
Shoulder - +50 int and +25 haste
Cloak - +50 int
Bracers – +50 int nebo +50 spirit jako levnější variantu na začátek
Chest - +20 all stats nebo +15 all stats (levnější varianta)
Gloves - +50 haste
Waist - +socket od Blackmithera a do něj Brilliant Inferno Ruby (+40 intellect)
Legs – +95 Int and +55 spirit
Boots - +50 haste
Shield – +40 int
Weapon – Power Torrent (+500 int na 12s) nebo levnější varianta Hurricane (+450 haste na 12s) nebo nejlevnější Heartsong (+200 spirit na 15s)

Jídlo: Severed Sagefish Head (+90 int and +90 stam na 1h)
Elixir: Flask of the Draconic Mind (+300 int na 1h)

Talenty:

Holy strom:

Arbiter of the light - (0/2) - stat není pro PvE healing důležitý.
Protector of the Innocent – (3/3) – Budete li healovat ostatní, healujete i sami sebe. Díky tomuto talentu nemusíte mít na sobě Beacon of light.
Judgements of the Pure – (3/3) – Použitím Judgement zvyšuje haste o 9 procent na minutu , což je dost výhodné.
Clarity of Purpose – (3/3) – Snižuje castení u velice používaných spellů o půl sekundy.
Last Word – (2/2) – Zvyšuje heal WoG na dost zraněné hráče.
Blazing Light - (0/2) - Zvušuje jen dmg takže pro PvE healera nepotřebný.
Denounce - (0/2) - dává bonus do Exorcism k dmgi pro PvE heal opět nepotřebný.
Divine Favor – (1/1) – Jeden z burstů který je hodně znát. Zrychluje rotaci spellů a cast. Zvyšuje i efektivnost healu.
Infusion of Light – (2/2) – Základní talent pro healera.
Daybreak – (2/2) – Základní talent pro healera.
Enlightened Judgements – (2/2) – Talent obsahuje více věcí proto je dobré si ho namaxovat (stejně zbydou body). Není pro healera stěžejní, ale heal z Judgementu se hodí stejně tak zvýšení dosahu Judgementu.
Beacon of Light – (1/1) - Velmi důležítý talentový spell, který hodně usnadňuje H paladinovi práci.
Speed of Light – (3/3) - Zlepšuje haste o 3 procenta, ale hlavně snižuje CD o polovinu nejdůležitějšímu spellu H paladina. Navíc při zacastění Holy Radiance zvyšuje rychlost běhu o 40 procent, což se v PvE může hodit když vám uteče z range do mobů tank zatímco sledujete chat.
Sacred Cleansing – (1/1) – Někteří bosové dávají negativní magic efekty na hráče, takže je to výhodné.
Conviction - (3/3) - Tento talent zvyšuje heal o 3 procenta a je po celou dobu healování aktivní, takže je výhodný.
Aura Mastery - (0/1) - Do PvE se talent absolutně nehodí. Být tam 500 procent místo 100 ani tehdy by nebyl výhodný.
Paragon of Virtue - (2/2) – Redukce CD spellů hlavně Avenging Wrath. Díky tomu je dost výhodný.
Tower of Radiance – (3/3) (v PvP 1/3) – Zde mám jen jeden bod, protože mi to stačí. Ale budete li čistě PvE healeři, určitě si talent namaxujte.
Blessed Life – (1/2) – Určitě stačí jen jeden bod, protože i jako heal v raidu dostáváte dmg skoro pořád a efekt přidání 1 Holy Power může být max jednou za 8 sekund. S jedním bodem talent tedy múže pracovat stejně a spustit se zase po 8 sekundách. Padesátiprocentní šance je dost velká. Kdo hrál někdy ruletu na černou a červenou stylem "dvojnásobek sázka dvojnásobek šance" dokáže talent pochopit.
Light of Dawn – (1/1) – Plošný heal, který již funguje dobře a v některých situacích je o mnoho výhodnější, než Word of Glory.

Protection strom:

Divinity - (3/3) - Zvýšení veškerého healu o 6 procent. Povinné.
Seals of the Pure - (0/3) - DPS talent.
Eternal Glory - (2/2) - Šance na opakovaný Word of Glory. Někdy procne i 4x za sebou.
Judgements of the Just - (0/2) - Netřeba pro PvE heal.
Toughness - (0/3) - Armor není třeba pro PvE.
Improved Hammer of Justice - (0/2) (v PvP 2/2) - v PvE healu není talent potřeba. Pokud však chcete být i PvP hráč dejte sem 2 body místo Tower of Radiance.

Retribution strom:

Eye for an Eye - (0/2) - Netřeba pro PvE healing.
Crusade - (3/3) - Zvyšuje heal Holy Shocku o 30 procent. Jednoznačně namaxovat.
Improved Judgement - (0/2) - Netřeba v PvE healingu. Judgement neházíte tak často a pokud ano na tom kousku co popojdete nezáleží.

Na ostatní talenty ve stromu již nedosáhnete, takže nemá smysl o nich psát. Využití by měl akorát Rule of Law, ale jsou talenty v jiných stromech, které byly důležitější.

Glyphy

Prime:
1. Glyph of Seal of Insight - přidává 5% ke všem healům
2. Glyph of Word of Glory - přidává 10% k healu Word of Glory
3. Glyph of Holy Shock - přidává 5% šanci na crit Holy Shocku

Major:
Glyph of Lay on Hands - snižuje o 3 minuty CD spellu Lay of Hands (tedy na 7 minut)
Glyph of Divine Plea - obnoví dalších 6 procent po aktivaci Divine Plea (12+6=18)
Glyph of Cleansing nebo Glyph of Light of Down - Buď levnější cleanse (preferuji) a nebo o trochu výkonější LoD.

Minor:
1. Glyph of Insight
2. Glyph of Blessing of Might
3. Glyph of Blessing of Kings
Všechny manově zlevní buffy o 50%.

Charakteristika jednotlivých spellů a rotace

Přípravy:
Nahoďte Seal of Insight (zvýšeny healy o 5%). Pokud jste v partě/raidu jediný paladin a není žádný druid, zapněte prioritně Blessing of Kings kvůli resistencím. Jste li v raidu jediný paladin a je tam alespoň jeden druid, zapněte prioritně Blessing of Might (druidu mají packu, která funguje jako BoK ale vzájemně se ruší. Je li v raidu více paladinů, dohodněte se, kdo který buff bude dávat a druidy požádejte, aby packu nedávali, neb je podezření, že nedává spirit, kdežto BoK ano.
Dále použijte Severed Sagefish Head (doporučuji mít s sebou v dostatečním množství, nejsou zase tak drahé) Jezte 10 sekund dokud nedostanete buff Well Fed na 60 minut. Jste li majetní a nebojíte se vyplýtvání flašek, použijte Flask of the Draconic Mind. Já osobně je používám pouze na bosse v HC raidech (přecejen jsou docela drahé).
Prioritně nahazujte Devotion Auru. Má li ji už nějaký jiný paladin, potom nahoďte retribution auru. Jsou li již obě zabrané, tak nahoďte Concentration Auru. Pokud jsou opět všechny předchozí aury zabrané, dejte resistance auru. Pokud je v raidu 5 a více paladinů a někdo nadává, že je zaputá Crusader Aura, pošlete ho do pr....yč. :)
Dále použijte Beacon of Light na hráče, který pravděpodobňe bude příjmat největší rány (tedy v drtivé většíně tank). Pokud je tanků víc, vždy dejte Beacona na toho, který od vás bude vzdálenější (neb Beacon of Light má dosah 60y, kdežto normální healovací spelly většinou jen 40y). Toto platí zejména v BH, kde je výhodnější dát Beacona na tanka z druhé party. NIKDY nedávejte Beacona na sebe! Němělo by to žádný efekt, protože díky talentu Protector of the Innocent již každý heal co dáte na jiného healne z části i vás a beacon se k tomu nepřičítá, pouze heal překrývá.

Definice spellů a rotace:

Healy:
Základní heal do rotace je Holy Shock. Vygeneruje jeden Holy Power a z talentu je šance, že pokud critne, zkrátí následný jeden Divine Light nebo Holy Light o 0.5 sekundy. Má CD 6 sekund. Při zacastění Holy Light, Divine light, a Flash of Light je navíc šance, že následující Holy Shock nebude mít CD (talent Daybreak). Tedy Holy Shock půjde použít 2x po sobě.
Další heal je Holy Light. Je to levný dlouhý slabý heal, který ani při neustálém castění prakticky nebere manu. Díky tomu se používá standartně v základní rotaci.
Další heal je Divine Light. Je to dlouhý drahý silný heal a já osobně ho moc nepoužívám, protože stojí hodně many. Při neustálém opakování jste s manou na dně během chvilky.
Další heal je Flash of Light. Je to krátký, drahý, středně silný heal a preferuji ho před Divine Lightem, neb healne jen o něco málo méně, a je trochu levnější. Navíc nesrovnatelně rychlejší než Divine Light. Ovšem při neustálém opakování taktéž bere dost many, takže se používá hlavně při vypjatějších situacích, kdy rychle někoho potřebujete dohealovat.
Další spell je Holy Radiance. Ruku na srdce - bez tohoto spellu by byl holy paladin poloviční. Instantní Plošná hotka, která healuje všechny spoluhráče v dosahu 20y. Spell trvá 10 sekund a za tu dobu stihne dát asi 10-15 ticků (záleží na haste) v hodnotě kolem 1500 za tick. Navíc každý samostatný tick má šanci critnout zhruba za 2500. Hotka není omezena počtem spoluhráčů, takže čím víc lidí je v dosahu 20y od paladina, tím víc lidí se healuje. Tento spell se opět hodí do vypjatých situací, kdy jde více lidí s HP dolů. CD je 30 sekund a spell stojí necelých 10% z celkové many. Nicméně má li holy paladin PvE holy set a bonus za 4 díly setu, tak po dobu aktivované holy radiance (10s) se přičte bonus do 1620 spiritu, díky čemuž se obnoví obrovské množství many.
Další heal je Word of Glory. Je to instantní heal, který nepoužívá manu, ale holy power. Hodnota healu záleží na počtu nabitých holy power. Já ho používám v základní rotaci, ale je tu i možnost si ho nechávat na pohotovostní instant heal.
Další heal je Light of Down. Instatní heal, který funguje taktéž na základě Holy Power. Spell do oblasti před hráčem vyšle paprsek světla, který healne prioritně nejvíc zraněné hráče. Je výhodné ho použít na skupinu hráčů před sebou, kteří stojí na sobě, nebo blízko sebe. V těchto situacích je výhodnější, než Word of Glory.
Poslední popisovyný heal je Lay on Hands. Instantní heal, který vyhealuje cíl za paladinovy HP. Nejvýhodnější je použít jej na hráče, který má pod 10 procent HP, jako prevence smrti. Lay on Hands má CD 10 min (s glyphem 7 min).
Další možností jak healovat je přes bandage, ale i když vám dojde mana, na slabší healy jako Holy Light budete mít manu vždy.

Další používané spelly během boje:
Judgement - je třeba ho zapínat nejméně jednou za minutu, protože dává na minutu buff z talentu Judgements of the Pure, který zvyšuje haste o 9%.
Divine Shield - pokud jste těsně před smrtí použijte.
Divine Protection - použijte, naagrujete li nějaké moby.
Hand of Protection - použijte na sebe pokud naagrujete více mobek.
(nedokončené - bude doplněno)

Možnosti jak doplnit manu:
1. Divine Plea - Aktivace vám vrátí 12% many (s glyphem 18%) během 9 sekund. Ovšem po tu dobu budou všechny vaše healy redukovány o 50%, proto je lepší používat tento spell jen když je klidnější healovací fáze.
2. Používat trinkety s aktivací na spirit.
3. Požádat druida o Innervate (funguje podobně jako Divine Plea, ale nezredukuje healy).
4. Požádat shamana o Mana totem, a přiblížit se k totemu.


Autor: Pazi
Last edited by Pazi11111 on 29 Oct 2012, 16:28, edited 5 times in total.

Shellie
Posts: 465
Joined: 04 Apr 2011, 21:07

Re: PvE Holy Paladin Guide 4.0.6

Postby Shellie » 08 Oct 2012, 23:35

Pazi, když už sis s tím dal takovou práci hod to klidně i do našeho fora, když se k tomu CL nemá. Díky

Pazi11111
Posts: 72
Joined: 10 Jan 2012, 12:39

Re: PvE Holy Paladin Guide 4.0.6

Postby Pazi11111 » 29 Oct 2012, 18:51

Aktualizováno 29.10.2012


Return to “Paladin”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests