Zdravím,
Príspevok sa snaží zobraziť rozdiely medzi štandardnými vlastnosťami abilít shadowpriesta a na základe dlhodobého sledovania väčšieho počtu hráčov charakterizovať, v čom je na tomto serveri odlišný, vyvodiť závery, ktoré sa aplikujú do rotácie, s cieľom maximalizácie DPS. Pre hráčov s haste capom je to uľahčenie rotácie a na základe toho možný malý zisk dps; pre tých medzi haste capmi je ukázaná primitívna metóda výpočtu optimálneho času obnovovania. Už v úvode uvediem, že príspevok je smerovaný skôr tak, že potrebuje v teoretickej rovine feedback od kompetentných a skúsených hráčov, nie je to nič prevratné.
Od cataclysm je prítomná vlastnosť dotky umožňujúca, že po refreshi krátko pred posledným tickom zostane zachovaný aj tento tick posledný ako automatický priamy dmg. Na icewow mechanizmus nefunguje, evidencia je čisto empirická, dokladám screenshot, dole refresh tým štandardným spôsobom, hore modifikácia na podmienky tohoto serveru, v sérii jedného refreshu, aby sa dal sledovať horeopisovaný efekt, resp. jeho nefunkčnosť.
http://i.imgur.com/6fvegtA.png
Kedy teda, refreshovať dotky, aby zbytočne neunikali ticky? Záleží to od aktuálnej úrovne haste, vzdialenosť od haste capov. Konkrétna matematizácia by bola náročnejšia, keďže, trochu simplicisticky si možno predstaviť vplyv haste na dmg, a teda aj dps, ako dvojzložkový; haste je ako taká v lineárnom vzťahu s casting speed, na druhej strane, podstatnejšia pre dotky je práve tá nonlineárna časť zvláštneho priebehu, takže som sa rozhodol ilustovať to na údajoch priamo z hry( doba trvania a čas jedného ticku sú dostupné v popisoch spellu a debuffu aplikovaného dotkou) , na konfrontácii dvoch príkladoch, bude to prehľadné a zrozumiteľné:
http://i.imgur.com/8xuwKRA.png
Shadow priest, ktorého haste zodpovedá +- haste capu na vampiric touch (2589):
Doba trvania dotky: 15.84 sekúnd
Perióda(čas jedného ticku):2.26 sekundy
Počet tickov: 15.84/2.26=7
Čas potrebný na realizáciu siedmych tickov je teda, 15.82 sekundy, t. j. rozdiel o hodnote 0.02 sekundy je zanedbateľný.
Shadow priest, ktorého haste je na úrovni medzi dvoma haste capmi :
Doba trvania dotky: 14.02 sekundy
Perióda: 2.34
Počet tickov:5.99, čo musíme, prirodzene, zaokrúhliť nadol, čiže 5
Čas potrebný na realizáciu 5tich tickov však je, 11.7 sekundy, t. j. 2.32 sekundy času je nevyužitých, na jednu 14.02 sekundy trvajúcu dotku. Evidentne teda, budeme refreshovať po čase posledného ticku, t. j. po 2.32 sekunde trvania.
Analogicky sa jednoducho, dá podľa aktuálnej úrovne haste dopočítať z údajov v hre aj zostávajúca dotka, je to naozaj jednoduché, t. j. miesto tu zaberať nebudem. Takto dôjdeme k optimálnemu času refreshu, zvlášť sa to týka priestov, ktorí majú excesívne množstvo haste, nad nejaký osobný haste cap, alebo tých zbierajúcich equip; u hráčov s kompletným a dobre-reforgovaným equipom zodpovedá čas refreshu dotky na tomto serveri vždy, 0 sekundám, narušené to môže byť efektami s bonusom k haste, ktoré ovplyvňujú dotku aj počas jej trvania(hero, lifeblood), krátkodobo; ale vtedy je prioritou niečo iné, a čas takéhoto efektu zaberá minimum bossfightu.
Teda, dopad na rotáciu je po tejto úvahe zrejmý : Snaha minimalizovať čas, kedy dotka skutočne netiká, či je to počas jej trvania s low equipom, alebo pauza medzi jej vypršaním a znovunahodením. Je značne odľahčením obnovovať to v 0 sekundách, bez toho, aby sa musel počítať predposledný tick. Väčšina addonov, ktoré sú hráčmi využívané (shadow priest dot timer, mfclip) operuje práve s variantou, že posledný tick zostane zachovaný, t. j. čas, kedy odporúčajú refresh dotky, je značne odlišný od toho, ktorého je treba dosiahnuť na tomto serveri.